комплекснi

рiшення:

Новини галузi

Система кондиціонування супермаркету: секрети й тонкощі

10 квiтня 2013

Якісна система кондиціонування торгового або офісного центру набуває особливого значення для забезпечення комфортних умов як людям, які тимчасово знаходяться в ньому, так і працюючим в будівлі. І пов'язано це не тільки з наявністю в такій будівлі безлічі приміщень різного обсягу та функціонального призначення, а й з необхідністю контролювати і підтримувати в оптимальних межах одночасно декількох мікрокліматичних параметрів.

До них належить температура повітря і його вологість, чистота та швидкість руху повітряних потоків.

Компанія «Термоінжиніринг» накопичила досвід у сфері промислового кондиціонування та вентиляції , а також в організації цих систем у торговельних і офісних будівлях. Тому група фахівців ГК «Термоінжиніринг» може гарантувати високу якість проектування систем кондиціонування і вентиляції для об'єкта будь-якої складності, виконати монтаж цих систем, взяти на себе сервісне обслуговування систем кондиціонування і їх ремонт .

Проектування систем кондиціювання, вентиляції, а також опалення супермаректов і магазинів регламентуються СНиП 2.04.05-91У. Як правило, для таких об'єктів беруться за основу такі показники:

  • тепловиділення від покупців = тепловиділення від людей, що займаються легкою роботою;
  • тепловиділення від персоналу розраховуються за нормами роботи середньої важкості;
  • кількість жінок: 60% від числа покупців і персоналу супермаркету;
  • кількість відвідувачів розраховується пропорційно площі торгового залу. Для продовольчих магазинів на одну людину має припадати не менше 5 м2, для непродовольчих магазинів і торгових центрів - 6 м2 на одну людину.

 

Температура внутрішнього повітря в теплу пору року повинна бути не більше 25 ° С при вологості до 60% - це оптимальні мікрокліматичні значення, на досягнення яких і орієнтуються встановлювані в супермаркетах і торгових центрах системи.

Для промислових об'єктів торговельного призначення система центрального кондиціонування, що складається з чилера (охолоджує подається на кондиціонери воду) і фанкойлів (кондиционирующих пристроїв, що охолоджують повітря у приміщенні) є однією з найбільш поширених. Це пояснюється її великою економічністю, надійністю, а також інерційністю.

У тих регіонах, де середньорічна температура повітря становить +5 oС, така система центрального кондиціонування дозволяє відмовитися від традиційного опалення. Адже фанкойл суміщає в собі функції кондиціонера та опалювального приладу , а холодильна машина, працюючи в режимі теплового насоса, забезпечує будівлю теплом у холодну пору року. Експлуатація подібних систем найчастіше зводиться до своєчасної заміни фільтрів і зміні на пульті управління режимів «зима-літо».

При цьому в організації дійсно якісного кондиціонування повітря великих торгових будівель необхідно враховувати цілий ряд факторів, які суттєво впливають на проектні розрахунки. Наприклад, порівняно велика частка прихованого тепла у витраті холод у системах кондиціонування повітря супермаркетів , пов'язана з підвищеним навантаженням в зоні холодильних камер.

Саме тому всі зони супермаркету: торговий зал, приміщення для прийому товарів, склад, пекарня, кабінети співробітників, вестибюль, зал для оброблення м'яса, приміщення для техніки та обладнання, як правило, розглядаються окремо.

З 80-их років XX століття в пристроях систем кондиціонування супермаркетів набуло широкого поширення технічне рішення, засноване на двоканальному методі. У порівнянні з іншими методами, він більш енергоеффектівен і може знизити відносну вологість повітря до 40%. Його особливість у тому, що охолодження і видалення вологи із зовнішнього повітря проводиться в окремій системі кондиціонування.

Спочатку рециркуляційне повітря обробляється в головній системі кондиціонування, що виробляє тільки охолодження. Після цього два потоки змішуються і нагріваються до необхідної температури. При цьому в типовій системі кондиціонування рециркуляционний повітря змішується із зовнішнім і тільки потім в одному теплообміннику виконується його охолодження і з ньогого видаляється волога.

Особливе значення в проектуванні систем кондиціонування для супермаркетів і торгових центрів набуває питання економії електроенергії. Так не найбільший супермаркет споживає в 4-5 разів більше енергії, ніж офісна будівля аналогічної площі. Споживання енергії, в таких випадках, може бути досягнуто зменшенням рівня вологості в супермаркеті і низкою інших технічних ідей.

 

реалiзованi проекти

  • Метiнвест

  • Альтком

  • Донбас Арена

  • СКМ

  • Fort Knox

  • Технiка

  • Фарлеп

  • Дружковский метизный завод

  • Centravis

  • ЛЕМЗ